Bring Your Own Data en maximaliseer resultaat
Ondernemers genereren dagelijks bergen data. Winkeliers hebben grote hoeveelheden transactiedata, leggen gegevens vast over winkeltraffic. Zorgverleners leggen grote hoeveelheden data vast over gebruik van zorgmiddelen, cliëntbezoek, periodieke controle.
Industriële ondernemers hebben bergen productie- en transactiedata. Het vormt een goudmijn voor slimmer handelen. Of het nu is aan de voorkant voor omzetverhogende acties of aan de achterkant voor efficiënter operationele processen.
U wilt toch ook
- direct inspelen op commerciële kansen om omzet te verhogen
- meer uit bestaande klanten halen (klantwaarde vergroten door upsell, cross-sell)
- bestaande klanten vasthouden, retentiebeleid om ‘churn’ te voorkomen.
- uw acquisitie en marketingbudget efficiënt en effectief inzetten
- op feiten gebaseerde strategische beslissingen kunnen nemen
- operationele vraagstukken analyseren voor procesoptimalisatie (productie en supply chain optimaliseren)
- analyses om bedrijfsfraude te voorkomen en op te sporen
- voorspelmodellen om risico’s in te schatten en te minimaliseren
De bezoekersdata van uw winkel, praktijk, website, webwinkel, online marketingcampagnes, emailmarketing of van uw offline CRM data vormen een belangrijke (zo niet de belangrijkste) asset van uw onderneming.
Deze data geeft u toegang tot relevante klanten of prospects die geïnteresseerd zijn in uw producten of diensten. Of in ieder geval genoeg interesse hebben om interactie met u te hebben op wat voor manier dan ook. Benut deze data dan ook om uw klantrelatie te verstevigen en de klant te betrekken door dialoog aan te gaan.
De sleutel om data voor je te laten werken, is Bring Your Own Data (BYOD). Voor bijvoorbeeld targeting, het doelgericht 1 op 1 benaderen van je doelgroep. In plaats van een uitgever vragen om een specifieke doelgroep te benaderen, benut u gewoon de data die u zelf al verzameld heeft en target u de campagnes op alleen die consumenten of bedrijven die eerder al interactie hebben gehad met uw onderneming. Vraag Mirantes om een verkennend gesprek over uw datacollectie en data-analyse. Zorg dat ook u de verzamelde data optimaal benut.