Nieuwswaardig onderzoek
– Doet u onderzoek voor het verkrijgen van free publicity?
– Wilt u onderzoek inzetten om nieuwswaardige content te verzamelen?
– Maakt u gebruik van onderzoek in uw Thought Leadership strategie?
“The paradox is the more info you give away, the more people will buy what you have to give …” – Brian Clark, Copyblogger
Publiciteitsonderzoek kan een waardevolle basis vormen voor de content marketing strategie van uw organisatie. Met name voor ondernemers die kennisspecialist op een bepaalde thema of vakgebied willen worden. Bedrijven die een Thought Leadership positie claimen.
Voor publiciteitsonderzoek ontwikkelt Mirantes samen met u een vragenlijst rondom een bepaald thema. In samenwerking met een mediapartner, via uw eigen panel, klantendatabase of via een extern panel, nodigen we uw doelgroep (B2C of B2B) uit om deel te nemen aan het onderzoek.
De uitkomsten bundelen we samen met onze marketing professional en samenwerkingspartner Wendy Kerssens Online Marketing in een whitepaper of in een vlog of blogartikel. De nieuwswaardige content verspreiden we samen met u via een PR-bureau onder geïnteresseerden en specifieke (vak)media. Opinie-onderzoek biedt vaak zo’n schat aan informatie dat u er meerdere malen gebruik van kunt maken in uw communicatie.
Werkwijze publiciteitsonderzoek
– Ontwikkeling van een vragenlijst rondom specifiek thema of vakgebied.
– Veldwerk onder uw (klanten)database of een consumentenpanel.
– Vinden van mediapartners (indien nodig).
– Analyse van de resultaten.
– Nieuws- en PR-waardige content destilleren.
– Onderzoeksrapport of een whitepaper opstellen.
– Publiceren van relevante bevindingen.
Interesse in mogelijkheden met publiciteitsonderzoek. Neem contact op via jorrik@mirantes.nl of maak gebruik van het contactformulier.